Materialul care ar putea schimba pentru totdeauna industria modei

de: Ozana Mazilu
07 10. 2020

Un startup numit Bolt Threads folosește un tip special de fibre fabricate din miceliu, rădăcinile firelor de ciuperci, pentru a crea un material asemănător cu pielea vegană numit „Mylo”, relatează The New York Times.

Unele dintre cele mai proeminente mărci de îmbrăcăminte din lume, inclusiv Adidas și Lululemon, au anunțat că vor colabora cu Bolt Threads, investind sume importante de bani în companie, pentru a crea, în cele din urmă, sute de milioane de metri pătrați din materialul special.

Primele produse Mylo vor fi scoase la vânzare anul viitor

În 2018, Bolt Threads a început să producă produse în ediție limitată realizate din Mylo, un material realizat din miceliu, rețeaua de ramificare a celulelor asemănătoare firelor, care stă la baza tuturor ciupercilor. Acum se pregătesc să aducă această tehnologie în întreaga lume, grație unui consorțiu neconvențional de susținători (și rivali) din tot sectorul de modă.

Potrivit CEO-ului Bolt Threads, Dan Widmaier, nu va fi doar o companie care produce materialul neobișnuit. „A trebuit să-i convingem pe acești concurenți din industrie că este vorba despre abordarea împreună a unei provocări mai mari decât oricare dintre ei ar putea rezolva singuri”, a spus el pentru Times.

Industria modei rămâne printre cele mai poluante sectoare din lume. Prin fabricarea materialului din miceliu, startup-ul speră să compenseze o parte din acest impact asupra mediului. „Adevărul este că această industrie rămâne o bombă cu ceas pentru mediu și este plină de tehnologii învechite”, a adăugat el.

Pentru a reuși acest proces, compania crește rădăcini de ciuperci peste un pat de rumeguș timp de zece zile. Pânza rezultată de miceliu poate fi apoi tăbăcită, vopsită și finisată ca pielea normală. Procesul, potrivit companiei, este semnificativ mai rapid și mai ecologic, decât creșterea vitelor.

Potrivit producătorilor săi, „are o suplețe și o căldură care se simt cu adevărat naturale”, așa cum a declarat pentru NYT Jamie Bainbridge, vicepreședintele Bolt Threads pentru dezvoltarea produselor.

Acum, compania speră că interesul marilor mărci îl va transforma în țesătura viitorului și că astfel sectorul modei va fi unul sustenabil.